Kurumsal Kimlik ve Unsurları - Sosyal Medya

 Marka kimliği, bir şirket tarafından marka imajı oluşturmak için kullanılan bir dizi araç veya öğedir. Marka imajı, müşterilerin markayla ilgili çeşitli çağrışımlardan oluşan algısı ve onunla etkileşime girme anılarıdır. Bir marka kimliği ve unsurları, bir şirketin misyonundan, marka değeri önermesinden, uzun vadeli hedeflerinden, pazardaki rekabetçi konumundan ve hedef kitlenin değerleri ve ilgileriyle alakalarından kaynaklanır. Bu faktörlerin temel bir doğası vardır ve markalaşma sürecinde bir şirketin ne iletmek istediğini tanımlar. Bu arada, bir marka kimliği bu temel unsurların nasıl iletildiğini açıklar. Bir marka kimliğinin üzerinde en çok anlaşmaya varılan unsurları genellikle şunları içerir:


bir marka adı
Bir slogan veya slogan
Renkler ve grafik stilleri
Bir logo ve bir kelime işareti ve varyasyonları
Bir ses ve bir ton
Bir stil ve bir yazı tipi
Bu öğeler farklı şekilde gruplandırılabilir ve bu listede hangi belirli marka öğelerinin yer alması ve hangi sırayla sunulması gerektiği konusunda birçok görüş vardır. Bu farklılıklar genellikle bir marka kimliğinin tartışıldığı bağlam ve belirli bir uzmanın bakış açısıyla açıklanır. Örneğin, mevcut bir şirket için bir marka kimliği geliştiren bir tasarımcı, yaratıcı sürecinden bir marka adını ve bir sloganı çıkaracak ve görsel kısmına daha fazla vurgu yapacaktır. Bunun aksine, mevcut bir ürünü veya şirketi yeniden markalamak yerine, genellikle yeni bir marka yaratma sürecinde daha kapsamlı bir marka kimliği unsurları söz konusudur.

Bir Marka Adıyla Başlayın
Markanızı hedef kitlenizin zihninde depolanan çağrışımlara ve anılara bağlayan ilk ve en önemli unsur adıdır. Dili bir iletişim ve bilgi işleme aracı olarak kullanmak, diğer türler için tipik olmayan tüm insanlara özgü bir özelliktir. Belirli kelimeler ve isimler, nesneler, olaylar ve insanlarla ilgili çok çeşitli anlamlara, duygulara ve çağrışımlara erişmemizi sağlar. Pazarlama ve markalaşma perspektifinden marka adı, hedef müşterinizin şirketiniz ve ürünleri hakkında sahip olduğu tüm bilgi ve bilgileri kişileştiren bir kelime veya kelime öbeğidir. Öte yandan, markanızı bilmeyenler için adı, müşterilerin onu ihtiyaçlarıyla veya belirli bir sektörle ilişkilendirmesi ve gelecekte onu tanıyabilmesi için gerekli ipuçlarını verir. işlevsel olarak, Bir marka adı, bir şirket veya ürün adlandırırken göz önünde bulundurulması gereken bir dizi gereksinimi belirleyen birçok farklı amaca hizmet edebilir. İyi bir marka adının en yaygın özellikleri şunlardır:

kolayca telaffuz edilir ve akılda kalıcı
belirli bir sektörle veya markanın hedef kitlesinin ihtiyacıyla alakalı
müşteri beklentileriyle ilgilidir ve güçlü pozitif çağrışımlar uyandırır
Alanında yapılan çeşitli araştırmalarda uzmanların önerdiği tüm bu ve diğer gerekliliklere uymak her zaman kolay olmamaktadır. Daha önce de belirtildiği gibi, marka kimliği unsurları misyon, değer önerisi, rekabet ve hedef kitle gibi temel faktörler tarafından belirlenir. sosyal medya yönetimi sektör birbirine benzemez ve belirli bir durumda neyin önemli olduğuna ilişkin önceliklerin belirlenmesi önemlidir. Bu işlevsel gereksinimlerin belirli bir sektörde nasıl çalıştığını ve şirketlerin marka adlarında bunlara nasıl öncelik verdiğini gösteren harika bir örnek, oldukça rekabetçi bir B2B kimlik kartı hizmetleri pazarı olacaktır. Kimlik kartı basımı ve ilgili hizmetler sağlayan en iyi şirketlerin bazı isimleri arasında InstantCard, XpressID, QuickIDCard ve ExpressBadging yer almaktadır.. Kolayca telaffuz edilebilir ve akılda kalıcı olmanın yanı sıra, tüm bu isimlerin sektörle ("Kimlik", "Kart", "Rozet") nasıl ilişkili olduğunu ve müşterilerin hızlı geri dönüş beklentileri tarafından belirlenen önemli bir rekabet özelliğini vurguladığını fark etmek zor değil. ("Anında", "Xpress", "Hızlı", "Ekspres")

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Marka Kimliği

Kurumsal Kimlik ve Sosyal Medya